Sabtu, 25 Mei 2013

PERKUKUHKAN AGENDA MELAYU PASCA PRU 13

Demam PRU13 masih belum kebah dan masih membara. Kaum Cina hampir secara keseluruhannya telah beralih untuk menyokong parti DAP. Merekalah yang sebenarnya rasis bukan orang Melayu dan bukan UMNO! Mulai sekarang kita ingin mengunjurkan pada kerajaan lebihkanlah masa dan tumpuan kepada orang Melayu ini terutama yang berada di kampung, pinggiran bandar, FELDA, Bumiputera  Sabah/Sarawak  yang mendukung UMNO dalam PRU 13 lepas, jika tidak Barisan Nasional  telah tumbang dan rebah di bumi tercinta ini. Mungkin penyokong DAP  telah lupa kepada kuasa yang ada pada ‘silent majority’ ini. Kita juga tidak lupa kepada kaum India yang turut membantu!
Peristiwa yang berlaku sebelum  5.5.2013 haruslah dibuat pengajaran dan sempadan bertoleransi yang berpatutan dan menjadi iktibar yang tidak dapat di jualbeli lagi. Kita amat kasihan kepada Dato’ Najib  yang bekerja keras dan bertungkus lumus cuba  memenangi  hati nurani kaum Cina. Dari memakai baju merah  kebudayaan Cina pada sambutan Tahun Baru Cina yang lepas  hinggalah bersama sama mereka dan pemimpin MCA dan Gerakan  mengaul  bihun ‘Yee Sang’ dimana-mana sahaja tanpa jemu  bila ada perjumpaan dengan mereka! Gambar Najib berpakaian Cina ini dapat dilihat digantung dan dipaparkan  diserata ceruk bandar bagi mengucapkan ‘Gong Xi Fa Chai’. Sesuatu yang tidak pernah dan belum pernah  dilakukan oleh  Najib  mahu pun semasa   orang Melayu  dan Islam menyambut Hari Raya Puasa! Malangnya, ini  tidak pula berlaku dimana pemimpin MCA atau Gerakan yang begitu galak ingin berpakaian Melayu semasa sambutan Hari Raya Puasa?
 Begitu juga kita jangan lupa dan  lepas pandang jika ada iklan atau promosi dasar kerajaan atau sebagainya di RTM, TV3 atau Astro maka muka kaum Cinalah yang ditojolkan dahulu, diikuti oleh kaum India dan akhir sekali barulah orang Melayu. Mereka lebih diutamakan dan ditonjolkan  bagi mejayakan  dan merealisasikan  konsep  1 Malaysia sungguhpun  orang Melayu adalah lebih dominan dan menjadi kaum majoriti!
 Kita kadangkalanya rasa sebak di dada, rasa terkilan dan rasa  terpinggir, adakah kita perlu berkorban sejauh ini dan sehingga maruah tercabar demi  untuk menawan hati mereka? Bantuan  apakah yang tidak lagi diberikan kepada mereka? Menambah bilangan dan baikpulih Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) sudah pun dilakukan. Menambah guru bahasa Mandarin di SJKC juga sudah dilaksanakan. Tidak mahu guru Melayu mengajar di sekolah mereka juga sudah dikuatkuasakan. Naik taraf  kolej Cina  ke Universiti juga telah dijayakan. Mengiktiraf ijazah universiti di Taiwan dan China juga sudah dibuat. Menambah bilangan biasiswa kerajaan untuk pelajar Cina juga sudah. Menambah anggota polis, tentera dan pegawai kerajaan juga sudah. Menjadi orang yang terkaya di Malaysia juga sudah. Malah menjemput penyanyi  ‘gangnam style’ yang tidak pernah berlaku pun sudah dan lagi dan lagi, banyak lagi ! Jadi,  mau apa lagi  mereka ini?
Kita amatlah berharap kerajaan selepas  5.5.2013 membuat pusingan ‘u’ dan  membuka sedikit ruang keperihatinan kepada pengundi Melayu/bumiputra  yang  kuat dan tegar  menyokong  UMNO ini. Kita syorkan kerajaan BN paska PRU 13 melaksanakan:
1) Penubuhan Universiti  UMNO yang berteknologi  tinggi!  Kenapakah kita masih teragak-agak untuk menubuhkan Universiti Melayu atau  Universiti  UMNO? UMNO sebagai tulang belakang BN perlu mentadbir universiti ini sendiri bagi menampung keperluan anak-anak Melayu  kepusat  pengajian tinggi. Kita tidaklah perlu  mengharapkan  bantuan dari kerajaan sahaja. Jika MCA dan MIC  telah lama mengeluarkan beratus malah beribu siswazah mereka  dari  kolej/universiti  mereka sendiri mengapa tidak UMNO?
2) Satu juta Rumah rakyat yang akan dibina ,berilah keutamaan dan peratusan yang lebih  kepada orang Melayu  terutama yang berada di bandar ,ini juga akan mengalakan mobilisasi kaum, memecahkan monopoli  satu kaum dan menambah  bilangan pemilih  Melayu semasa mengundi dikawasan bandar!
3) Membantu, melatih dan peluang perniagaan kepada  anak-anak muda Melayu  terutama dibandar untuk menceburi perniagaan komputer dan telefon bimbit dan gejet komputer/telefon yang sekarang hampir seratus peratus dimonopoli oleh  anak muda  Cina! Lihatlah di Imbi Plaza dan di Pertama kompleks  di Kuala Lumpur.
4) Menambahkan bilangan industri dikampung dan membina lebih banyak Maktab Rendah Sains Mara(MRSM) dan cawangan UITM di luar Bandar termasuk di Sabah/Sarawak.
5) Secara beransur-ansur hapuskan sekolah  vernakular  yang menjadi punca  kepada  pemisahan budaya, sosial dan perbezaan  bahasa. Wujudkan hanya satu aliran iaitu sekolah kebangsaan! Jika mahu masukan pelajaran bahasa Mandrin dan Tamil supaya nanti anak anak  Melayu  boleh membaca akhbar Cina atau Tamil pula!
6) Mencari satu mekanikal bagi membantu anak muda  Melayu  dan golongan pertengahan di bandar yang bekerja  dan berpendapatan melebihi RM 3,000 kerana mereka tidak  menikmati  BR1M. Kos sara hidup dibandar amat tinggi, Itulah mereka terpengaruh dengan  janji  Pakatan mahu turun minyak disambut walaupun kita tahu ini mustahil dibuat.
7)  Mengambil alih atau bantuan secara kekal  dan berterusan kepada sekolah sekolah tahfiz dan agama harian untuk mendidik anak Melayu Islam menjadi professional yang hafiz supaya mereka sentiasa menyokong dasar kerajaan  bagi mengelak  mereka ini disogok unsur unsur  negatif  dan membenci pemimpin negara  sejak dari kecil dan tadika lagi!
8)   Penyatuan UMNO dan PAS adalah pasti dan  patut disegerakan bagi penyatuan dan servival umat Melayu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan